Ethics in BuddhismControversy of tolerance and follower violence“The Gospel of Buddha...and Burmese Buddhism as a model

Authors

  • Asst. Prof. Dr. Naseer Karim Kazem Department of Islamic Thought/Imam Kazem College

DOI:

https://doi.org/10.31185/lark.3793

Keywords:

Buddhism. Moral. Extremism. Burma.

Abstract

The moral characteristic in Buddhism constituted a basic element and feature that distinguishes it from other religions, and although some religions share that characteristic with it, it has become one of its own connotations, and we find by tracking the behaviors of its followers that they move away to the other end of the moral aspect at the level of dealing with others. Doctrinally different, and this became clear with the Muslims of Burma, their behavior was characterized by violent, bloody extremism, and acquired a religious character, as it represented the worst symbol of violent religious extremism. Buddhist violence towards Muslims was not born today, and its motives were not solely religious, and violence was not religious in isolation from Government intervention, elements that participated in this bloodshed, religion is not measured by theorizing, but rather its goodness is measured by the extent of its realism at the level of daily dealing with the other, whether he belongs to me or differs in belief

References

احمد الشلبي. (1993). موسوعة الاديان اديان الهند. القاهرة: دار مصر.

الروهنجية. (2018). موجز تاريخ الروهينجيا. بيروت: مركز الدراسات والتنمية.

العلامة المجلسي. (1995). بحار الانوار. بيروت: دار صادر.

جنان بدر العنزي. (د.ت). مسلمو مينمار حقائق خلف الستار. الكويت: كلية الحقوق.

جنان بدر العنزي. (بلا تاريخ). مسلمو مينمار حقائق خلف الستار. الكويت: كلية الحقوق.

د. كريمة احمد عوضي. (2017). مملكة اراكان الاسلامية قراءة في الجذور التاريخية. بنغازي، ليبيا: جامعة بنغازي.

د. مانع الجهني. (د.ت). الموسوعة الميسرة في الاديان والمذاهب (المجلد 4). د.ط: دار الندوة العلمية.

ربيحة نش. (2016). امة مسلمي اراكان بين 1942-2016. الجزائر: جامعة محمد بوضياف.

سعيد حوي. (1993). الاساس في السنة. الرياض: دار السلام للطباعة.

طارق شديد. (2015). الروهينجيا في مينمار الاقلية الاكثر اضطهادا بالعالم. السعودية: قسم الدراسات العربي.

عيسى سابا. (1953). انجيل بوذا. بيروت: دار صادر.

فراس السواح. (2017). موسوة تاريخ الاديان. سوريا: دار تكوين.

كامل محمد عويضة. (1994). بوذا والفلسفة البوذية. بيروت: دار الكتب العلمية.

كلود لفنسون. (2008). البوذية. (د. محمد علي مقلد، المترجمون) بيروت: دار الكتاب الجديد المتحدة.

م.م. احمد ياسين احمد. (2011). ثقافة اللاعنف وتجليات المجتمع العراقي. لارك للفلسفة واللسانيات والعلوم الاجتماعية، صفحة 235.

محمد بن ناصر العبودي. (1991). بورما الخبر والعيان.

نور الاسلام بن جعفر. (1991). المسلمون في بورما التاريخ والتحديات. السعودية: رابطة العالم الاسلامي.

وليم شابس. (2020). اتفاقية منع جريمة الابادة. الانترنيت.

the reviewer

Ahmed Al-Shalabi. (1993). Encyclopedia of Religions Religions of India1. Cairo: Dar Misr.

Rohingya. (2018). Brief history of the Rohingya. Beirut: Center for Studies and Development.

Al-Majlisi. (1995). Sailor of lights. Beirut: Dar Sader.

Jinan Badr Al-Anazi. (no date). Myanmar Muslims facts behind the scenes. Kuwait: College of Law.

Jinan Badr Al-Anazi. (no date). Myanmar Muslims facts behind the scenes. Kuwait: College of Law.

D. Karima Ahmed Awadi. (2017). The Islamic Kingdom of Arakan: A Reading of the Historical Roots. Benghazi, Libya: University of Benghazi.

D. Mana Al-Juhani. (d.t.). The easy encyclopedia of religions and sects (Volume 4). D. I.: Dar Al-Nadwa Al-Ilmiyyah.

Rabiha Nash. (2016). Arakan Muslim nation between 1942-2016. Algeria: Mohamed Boudiaf University.

Saeed Hawi. (1993). Basis per year. Riyadh: Dar Al Salam Printing.

Tariq Shadid. (2015). The Rohingya in Myanmar are the most persecuted minority in the world. Saudi Arabia: Department of Arab Studies.

Issa Saba. (1953). Gospel of Buddha. Beirut: Dar Sader.

Firas Al-Sawah. (2017). Musawa History of Religions. Syria: Dar Takween.

Kamel Muhammad Aweida. (1994). Buddha and Buddhist philosophy. Beirut: Dar Al-Kutub Al-Ilmiyyah.

Claude Levinson. (2008). Buddhism. (Dr. Muhammad Ali Muqallid, The Translators) Beirut: United New Book House.

Muhammad bin Nasser Al-Aboudi. (1991). Burma news and eyes.

Nour al-Islam bin Jaafar. (1991). Muslims in Burma history and challenges. Saudi Arabia: Muslim World League.

William Shapps. (2020). Genocide Convention. The Internet

Downloads

Published

2024-10-01

How to Cite

Naseer Karim Kazem , A. P. D. . . (2024). Ethics in BuddhismControversy of tolerance and follower violence“The Gospel of Buddha...and Burmese Buddhism as a model. Lark, 16(4 /Pt1), 736-721. https://doi.org/10.31185/lark.3793