The Role of Communication Managers In Local Radio Stations In Achieving Sustainable Development Goals
DOI:
https://doi.org/10.31185/lark.4429Keywords:
القائم بالاتصال, التنمية المستدامة, الاذاعات, بابلAbstract
the role of communication managers in local radio stations in achieving sustainable development goals, this study explores the main question of what is the role of communication managers in local radio stations in achieving sustainable development goals. The research revolves around the role of communication managers in raising community awareness through radio programs and studying their impact on political awareness. There are also sub-questions as follows:
- What is the level of understanding of sustainable development issues by communication managers?
- What radio techniques address sustainable development goals in their content?
- What are the sustainable development goals addressed by local radio stations in their content?
The study aimed to achieve the following:
- Identifying the role of communication managers in sustainable development topics.
- Investigating radio techniques addressing sustainable development goals.
- Examination of the key sustainable development goals addressed by local radio stations in their content.
The researcher used the survey method aiming to observe specific phenomena or topics for understanding media content, as this method contributes to achieving research objectives in the field of radios and sustainable development.
The researcher reached the following important results:
- It is concluded that local radio stations are interested in discussing sustainable development topics, reaching a percentage of 65%.
- Radio programs have enhanced extensive information about sustainable development among the research sample.
- Good health, economic growth, and building strong institutions are highlighted as key sustainable development goals selected within the research sample for radio coverage.
- Radio stations support youth and community initiatives related to sustainable development issues by 73%.
References
1. اسراء جاسم فلحي الموسوي (2011) الخصائص المهنية للقائم بالاتصال في الصحافة العراقية, طروحة دكتوراه, جامعة بغداد , كلية الإعلام .
2. حنان حسن محمد الجندي (2013), صورة القائم بالاتصال في مجال الإذاعة المسموعة والمرئية, المجلة العربية لبحوث الإعلام والاتصال, كلية الإعلام, جامعة الاهرام الكندية, العدد (3).
3. طارق الخليفي. (2000), سياسات الاعلام والمجتمع. بيروت : دار النهضة العربية.
4. طه عبد العاطي نجم (2013) ، الاعلام والمجتمع ، الإسكندرية : دار المعرفة الجامعية.
5. كامل خورشيد مراد (2011), الاتصال الجماهيري والإعلام، عمان : دار المسيرة للنشر .
6. مصطفى حميد الطائي (2006), الفنون الإذاعية والتلفزيونية وفلسفة الاقناع، الاسكندرية : دار الوفاء الدنيا للطباعة والنشر.
7. مصطفى يوسف وآخرون ( 2017)، عمان : دار الاعصار العلمي.
8. منتظر محمد جدي, وحيدة نعيم ابادى (2024), اعداد الاستراتيجية الإعلامية لنشر المضامين الهادفة من خلال الاعلام الرسمي في العراق دراسة ميدانية, لارك للفلسفة واللسانيات والعلوم الاجتماعية.
9. نبيل لحمر, محمود عياد, (2019), الابعاد المعرفية لعلاقة الإذاعات المحلية بأهداف التنمية المستدامة, المجلة الجزائرية لبحوث الإعلام والرأي العام, جامعة عمار ثليجي الأغواط, كلية العلوم الإنسانية والإسلامية والحضارة, قسم علوم الإعلام والاتصال, مج (2), العدد (1).
10. نبيلة محمد لطفي عبد الرحيم (2021) اسهامات البحوث العلمية في مجالات الخدمة الاجتماعية لتحقيق استراتيجية التنمية المستدامة لمصر, 2030م, مجلة مستقبل العلوم الاجتماعية, العدد (7).
11. يوسف مرزوق ( 2009)، الإسكندرية : دار المعرفة الجامعية.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 م.د. انمار غافل صيهود ، م.م. نور كريم ياسر

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.