Preparing the media strategy to disseminate targeted content through the official media in Iraq
DOI:
https://doi.org/10.31185/lark.3841Abstract
The official media is one of the most important sources from which documented and credible information is taken. Through This media, the news can be transmitted to the recipient through various means, as it contains purposeful content that will bring the public closer to it, and this study is based on. Preparing the media strategy to disseminate targeted content through the official media in Iraq. The study is divided into sections and presents the problem facing this media, which Is that the spread of inaccurate news and information through the media may contribute to increasing ignorance and divisions within society, and this phenomenon causes distortion of facts. The study seeks to reach the goal by knowing the strategy required to strengthen the official government media. And knowing the current situation of the official media to disseminate meaningful content. Determining the importance through the target audience, thus efforts and resources can be directed effectively and their importance. The media strategy helps in determining the appropriate media channels to disseminate the appropriate content. Choosing a directly relevant sample in the field of media and media content, which is the academic sample of university professors, as well as pioneers in the field of media and specialists. Within the theoretical framework, the study touched on the most important media outlets that help convey content. Through the available media such as newspapers, television, radio, and the Internet, which are divided into new media, and knowing the concept of the audience and its interests in the official media. Creating media content in the light of modern media. This will be done by preparing the media strategy to disseminate targeted content through the official media in Iraq.
References
المصادر والمراجع
١.القرآن الكريم سورة الطلاق، اية ص٣
٢.محمد سعد ابو عاموده ،والاعلام والسياسة في عالم الجديد ،دار الفكر الجامعي، الاسكندريه،٢٠٠٩،ص٤ص
٣. أخلا ص حمدان ، الإعلام الاذاعي ،من منشورات الجامعة الافتراضية السورية الجمهورية العربية السورية 2020، ص٢
والتلفزيوني المتخصص ،منشورات الجامعة الافتراضية السورية ، ٢٠٢٠،ص٢.
٤. سعد غالب ياسين، الإدارة الاستراتيجية، الباز وري، عمان الاردن،ط،٢٠١٠¹،ص٢٨
٥. الطيب البار، مضامين جمهور المستخدمين وتمظهر الفضاء الثالث في الجزائر ، مجلة الجزائرية لبحوث الإعلام والرأي العام ،الجلد (٢)، العدد٢ ، ٢٠١٩ .
٦.عطا الله الرمحين، نهاد محمود ،مقدمة في علم الصحافة ،جامعة دمشق ،كلية الاداب والعلوم الإنسانية ،ص٩
٧. حمد ابراهيم الخصاونة , استخدام المرأة الاعلانات التلفزيونية , التلفزيون الاردني وقناة رؤيا أنموذجا , جامعة البترا كلية الاعلام الدراسات العليا ,2015.
٨. محمد ضياء الدين , عوض التلفزيون والتنمية الاجتماعية , دار القومي للطباعة والنشر القاهرة ( د. ت) ،١٩٦٦، ص 41.
٩. محمد محمود المرسي ، أهمية التلفزيون كمصدر من مصادر الحصول على الأخبار والمعلومات، مجلة البحوث، بغداد .138 عدد ،15، 1985.
١٠. مظفر مندوب ،التلفزيون ودوره في حياة الطفل العراقي، بغداد، دائرة الشؤون الثقافية، 1983، ص 1.
١١.إيمان أحمد خضر، الانتماء في برامج أطفال التلفزيون المصري، رسالة ماجستير معهد الدراسات العليا للطفولة، جامعة عين شمس، 1993، ص 13
١٢ مجد الهاشمي، الإعلام الكوني لتكنولوجيا المستقبل، دار المستقبل للنشر والتوزيع، عمان 2001، ص ٢٠٨.
١٣. حسن الشامي مراكز الإرسال والإنتاج الإذاعي، مجلة الفن الإذاعي، العدد 103، القاهرة، تشرين الأول 1984، ص 198.
١٤ محمد جمال عبد الله الحصري الإعلام الدولي والعربي ، القاهره دار النهضه العربية ، 2004، ص٢٤.
١٥. رامي أكرم شريم «الإعلام الإلكتروني العربي»، مقارنة نقدية مجلة الاذاعات العربية ، مجلة يصدرها اتحاد إذاعات الدول العربية، العدد الرابع، تونس، ۲۰۰۱، ص ۲۰.
١٦. وسام فاضل راضي، مهند حميد التميمي، الاعلام الجديد تحولات اتصالية ورؤى معاصرة، دار كتاب الجامعة دولة الإمارات المتحدة، الجمهورية اللبنانية، ۲۰۱۷، ص ۱۰۰
١٧ . صلاح محمد عبد الحميد ،الإعلام الجديد في غياب المرجعية الثقافية لوسائل الاتصال الحديثة ،إصدار مركز دراسات بيروت،٢٠٢٣ ،ص ٢٤.
١٩. زيد منير سليمان، الصحافة الإلكترونية، دار أسامه للنشر والتوزيع، ۲۰۰۹، ص ۱۰.
٢٠ . يحيى ابراهيم المدهون، دور الصحافة الإلكترونية الفلسطينية في تدعيم قيم المواطنة لدى طلبة الجامعات بمحافظات غزة ، ٢٠١٢، ص٥٩.
٢١. أدوار مستخدمي المواقع الإليكترونية في صناعة المضامين الإعلامية ، دراسة في المفاهيم وبيئة العمل دراسة نشرت في المجلة المصرية لبحوث الرأي العام المجلد التاسع، العدد الثاني، ديسمبر، 2009،ص٤.
٢٢. المضامين الثقافية والإعلام ، يقدم المجلس الاقتصادي والاجتماعي والبيئي تقريره، تم إعداد التقرير من طرف لجنة مجتمع المعرفة والإعلام، 2018، ص15.
٢٤. Ghose, Anindya & Sang, Pil Han: An Empirical Analysis of User Generated Content and Usage Behavior on the Mobile Internet. ManagementScience, 57 (09), 2015, p1676
٢٥. ذياب أحمد الأمن وحرب المعلومات دار الشرق للنشر والتوزيع، عمان، 2002 ، ص5.
٢٦.بدر أحمد، التكامل المعرفي لعلم المعلومات والمكتبات، دار غريب للطباعة والنشر والتوزيع، القاهرة، 2002،ص 52
٢٧. السيد ياسين ،المعلوماتية وحضارة العولمة رؤية نقدية عربية. دار النهضة للطباعة والنشر، القاهرة، 2001 ، ص١٥
٢٧. جميل نواف البرماوي، الإعلام الرسمي ومنافسة القنوات الفضائية ، دار زهدي للنسر والتوزيع ، ٢٠١٦، ص٢٧
٢٨.وفيق زنداح ، الاعلام الرسمي بين المهنية والالتزام بالاهداف،مقال في جريدة المنار السياسية المستقلة ،٢٠١٦.
٢٩. عبد الصمد مطيع ،مجلة الاذاعات العربية ،باحث بالمعهد العالي للإعلام والاتصال الرباط المملكة المغربية، عدد ٢ ،٢٠٢١، ص١٠.
٣٠ علياء عبد الفتاح رمضان، محاضرات في الإعلام التربوي . كلية الإعلام التربوي ، جامعة طنطا .
٣١. حيدر عباس عليوي، دور القنوات التلفزيونية العراقية في تعزيز قيم المواطنة،وقائع المؤتمر العلمي الثامن لكلية الآداب – جامعة واسط بالتعاون مع مجلة لارك تحت شعار المسارات المعرفية للعلوم الانسانية والاجتماعية الواقع ،المجلد ١٦ ، العدد ٣ ،٢٠٢٤، ص٤١٦،
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 م.م منتظر محمد جدي، ا.م.د.وحیده نعیم آبادی، م.د. حسن شرعیات
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.