Student Perspectives on Teaching Methods in the Bologna Framework: A Survey at Waist University's College of Sciences
DOI:
https://doi.org/10.31185/lark.3701Keywords:
Keywords:-bolonga ,student,science education, perspectives studentsAbstract
The goal of this research, which was prepared at the University of Wasit / College of Science / Department of Pathological Analysis, is the point of view of male and female students. The sample consisted of (103) students randomly about the application of the Bologna process at the University of Wasit. The questionnaire consisted of (14) questions, and its validity and stability indicators were confirmed and it was processed. Data statistically .
References
SOURCES AND REFERENCES
اولا / الكتب العربية
- ابو عمة ، عبد الرحمن بن محمد سليمان ، الاحصاء التطبيقي، جامعة الملك سعود ، كلية العلوم ، الطبعة الثانية ،مطابع جامعة الملك سعود ، الرياض
،1995 .
- ابو هاشم ، امين علي ، العضوية الكيميائية ، جامعة جازان ، كلية العلوم ،قسم الكيمياء ، اتحاد الجامعات العربية ، بدون طبعة ،2010,
- جرار، عادل احمد ،واخرون ،الكيمياء العامة ، الجامعة الاردنية ،دار الضياء للنشر، الطبعة الثالثة ،الجزء الاول ،1997.
- العاصي، شريف احمد شريف مناهج البحث العلمي، جامعة الزقازيق، كلية التجارة ،دار النهضة العربية ، ، بدون طبعة ،2021
ثانيا/ المجلات و البحوث
- مصطفى ،علي ، الحس مصدر المعرفة دراسة نقدية عقلية لتجربة جون لوك ،بحث منشور ، مجلة العلوم الانسانية لجامعة زاخو ،المجلد 12 رقم 2 ، ابريل ،2024 .
ثالثا / الرسائل و الاطاريح
- القحطاني ،فهد جبران هادي، واقع الرقابة الادارية الداخلية بالأندية الرياضية في المنطقة الجنوبية بالمملكة العربية السعودية ،رسالة ماجستير ، غير منشورة ،كلية التربية ، جامعة ام القرى، 2015.
رابعا / المواقع الالكترونية
- https// doi.org/10.31185/lark.vol1.iss16.3337
- https//hjuoz.uoz.edu.krd
- - https//alsabaah.iq/83395-html.fbclid=lwar044wydugdnexbc tumxzljzf8w63bxgsv4ex2acz8s4y
- https// alqalam.edu.iq/wp-content/uploads/2023/03/bolognaprocess.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 م.م حواء هادي باقر
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.