Digital Potentials for Government Public Relations in Global Public Opinion Shaping Analytical Study of the Official Instagram Platform of the Russian Ministry of Foreign Affairs

Authors

  • assis. lect. Raed Abdul-Kadhim Abdul-Hussein Al-Waeli Wasit University /College of Arts/Department of Media

DOI:

https://doi.org/10.31185/lark.3498

Keywords:

Digital Potentials, Public Relations Management, International Public Opinion, Systems and Communication Networks

Abstract

Digital potentials play a crucial role in advancing public relations practices on an international scale. Public relations management is tasked with developing infrastructures as fundamental tools to execute these functions using innovative methods to achieve its goals. International public opinion, especially regarding the Russian Ministry of Foreign Affairs' communicative activities, particularly in light of its military operations against Ukraine, is a significant influence. The main issue addressed in this study is the importance of digital potential in dealing with international public opinion. The study finds that the Russian Ministry of Foreign Affairs successfully employs digital technology, including managing systems and communication networks, to achieve its political goals in these operations and leverage public opinion to its advantage. The research concludes that the Ministry prioritizes international communication, particularly in political and economic domains, to support its military endeavours on the official Instagram platform. The study highlights that Russia, a global pole with advanced industry, production, and management technology, utilizes digital potentials to define international society's legitimacy for its military operations, aligning with international laws and regulations.

 

References

- امينة نبيح. (2018). الاتصال الرقمي والاعلام الجديد . عمان : دار غيداء للنشر والتوزيع .

- جنيفر رولي / ترجمة عبد الرحمن بن حمد الكرش. (1993). اسس تقنية المعلومات . الرياض : مكتبة الملك فهد الوطنية .

- حامد عبد الماجد قويسي. (2003). دراسات في الراي العام مقاربة سياسية . القاهرة : مكتبة الشروق الدولية للصباعة والنشر .

- خلف كريم التميمي. (2018). استخدام وسائل الاتصال الحديثة في وظيفة العلاقات العامة والاعلام-دراسة مسحية للمؤسسات الحكومية في واسط. Larq Journal for Philosophy, Linguistics & Social Sciences, 3(29).‏

- م. م. رائد عبد الكاظم عبد الحسين الوائلي. (2022). الابتكارية في صناعة الايقونة وتوظيفها في الاعلان المعاصر دراسة تحليلية للصفحة الرسمية لشركة مرسيدس-بنز العالمية/الشرق الأوسط فيFacebook. مجلة العلوم الأساسـية, 8(13), 69-93.

- Abdul, A. L. R. A. K., & Al-Waeli, H. (2023). تفاعلية السلوك الاتصالي في إطار المحتوى الشخصي والمضمون المجتمعي معالجات رقمية وحلول موضوعية دراسة مسحية واستطلاعية للنخب الأكاديمية في جامعة واسط لدراسة واقع المحتوى المسيء. lark, 3(50), 639-613.‏ doi.org/10.31185/lark.Vol2.Iss50.3167 .

- رحيمة الطيب عيساني. (2010). الوسائط التقنية الحديثة واثرها على الاعلام المرئي والمسموع . الرياض : مكتبة الملك فهد الوطنية للنشر والتوزيع .

- زيجمونت باومان وكارلو ، ترجمة حجاج ابو جبر بوردوني. (2018). حالة الازمة. بيروت: الشبكة العربية للابحاث والنشر.

- سامي عبد العزيز. (يناير, 2023). صناعة الراي العام وادارته واساليب التاثير الجماهيري خلال الازمات . مجلة اكاديمية ناصر العسكرية للدراسات العليا العدد (1) ، الصفحات 64-71.

- سفوان محمد المبيضن و عائض بن شافي الاكلبي. (2013). التخطيط في الموارد البشرية . عمان : اليازوري للنشر والتوزيع .

- عبد الرحمن الشلبي. (2009). دور العلاقات العامة في إدارة الازمات . رسالة دبلوم عالي غير منشورة . سوريا : الجمعية الدولية للعلاقات العامة .

- عبد الكريم سرحان وعائدة فخر الدين. (2022). مدخل الى العلاقات العامة والاتصال . عمان : مكتبة الشامل للنشر والتوزيع .

- عصام محمد عبيد. (2014). التخطيط الاستراتيجي في مؤسسات المعلومات. القاهرة : مكتبة التقنية والحاسوب للنشر والتوزيع .

- علي بن فايز الجحني. (2006). مدخل الى العلاقات العامة والانسانية . الرياض : مكتبة الملك فهد الوطنية للطباعة والنشر والتوزيع .

- علي فلاح الضلاعين وماهر عودة الشمايله ومحمود عزت اللحام ومصطفى يوسف كافي. (2015). الإعلام وإدارة الازمات . عمان : دار الاعصار العلمي للنشر والتوزيع .

- مختار التهامي و عاطف عدلي العبد. (2005). الراي العام. القاهرة: دار الفكر العربي للطباعة والنشر والتوزيع .

- ميثم فالح حسين. (2023). تعرض الجمهور لألخبار األزمات األقتصادية في وسائل التواصل األجتماعي وعالقته بالقلق نحو المستقبل. Larq Journal for Philosophy, Linguistics & Social Sciences, 2.‏

- Amy Van Looy. (2016). Social Media Management. Switzerland: Springer International Publishing AG.

- Aparna Pandey، و Shailaja Karve. (2018). Understanding the Relationship of Team Roles and Communication in Team Tasks. nternational Journal of Business Insights & Transformation Vol. 11 Issue 1، الصفحات 22-29.

- Christopher R. Myers. (13 Oct , 2003). Software systems as complex networks structure, function, and evolvability of software collaboration graphs. Ithaca, NY: Cornell Theory Center, Rhodes Hall, Cornell University.

- Edward L. Bernays. (2020). Crystallizing Public Opinion. New York: open road - integrted media.

- Laurence Brandenberger، Giona Casiraghi، Georges Andres، Simon Schweighofer، و Frank Schweitzer. (2022). Comparing Online and Offline Political Support ,Volume(28) ssue (4). Swiss Political Science Association.، الصفحات 604-623.

Downloads

Published

2024-03-31

Issue

Section

Conference of the Department of Media at the College of Arts, University of Wasit

How to Cite

Raed Abdul-Kadhim Abdul-Hussein Al-Waeli, assis. lect. (2024). Digital Potentials for Government Public Relations in Global Public Opinion Shaping Analytical Study of the Official Instagram Platform of the Russian Ministry of Foreign Affairs. Lark, 16(2 pt 2), 107-90. https://doi.org/10.31185/lark.3498