Integrating women's topics into multimedia health awareness advertisementsAn analytical study on advertisements of the Iraqi Ministry of Health

Authors

  • Assist. Prof. Dr. khalaf kareem altimimiy Wasit University /College of Arts/Department of Media

DOI:

https://doi.org/10.31185/lark.3488

Keywords:

women's integration, advertisements, health awareness, multimedia

Abstract

   

The field of electronic advertising has witnessed a major theoretical transformation and revolution. It began to reconsider many old models and forms of advertising, as well as creating new models that need to be applied and tested. These changes are due to simultaneous technological developments. Hence, we consider this research paper important because it helps us understand these matters. Developments and investing in the features and advantages of communication technology in the integration of Iraqi women into effective health awareness advertisements in society in particular and other societies in general.

   The new media's provision of the possibility of employing multimedia (text, image, video, sound, graphics) in health awareness advertisements has given electronic advertising its true meaning as a type of communication awareness pattern in society.

   The influence of the Internet and its services have become effective in all fields, as the Internet has expanded the volume of media studies, including (advertising) studies. There are many research topics that are rich in examination and testing, which must be examined because of their positive or negative effects on the work of the media profession, and among these fields is How to integrate women into health awareness advertisements.

   The research paper seeks to answer the following questions: What are the areas of women’s integration into health awareness advertisements via multimedia addressed on the Iraqi Ministry of Health website?

The research paper aims to reveal areas of women’s integration in health awareness advertisements via multimedia on the Iraqi Ministry of Health website.

The researchers employ the descriptive method of analytical study on the research population and its sample consisting of the comprehensive inventory method for the advertisements "of the Iraqi Ministry of Health and Environment" from the period 1/9/2022 to  1/2/2023. The choice of this period was in the hands of covering all the advertisements for women in the Iraqi Ministry of Health and Environment, which are diverse and different. Within three full months to find out the most common appeals and methods used to integrate women into preventive health advertisements.

 

References

المراجع

Walter, E., & Gioglio, J. (2020). The power of visual storytelling: how to use visuals, videos, and social media to market your brand. McGraw-Hill Education

Lee, l., Grham, J.(2010)Internet advertising and promotionfree or almost free strategies for small local business.

Vurro, M. (2010).critical evaluation of internet advertising. GRIN Verlag vee. (

احمد وحيد مصطفى. (2003). الحاسب الالي في الفن والتصميم. القاهرة: نقابة مصممي الفنون التطبيقية .

-فوزي يوسف المخلف.(٢٠١٧). التضليل و التدليس الإعلاني الواقع والتأثير و المأمول. الإمارات العربية المتحدة: دار الكتاب الجامعي,ص155أمينة. (2012).

محمد حسن العامري. (٢٠١٣).سيكولوجيا الاتصال الإعلاني. عمان :دار أسامة للنشر,.

حسنين محمد شفيق. (2007). تكنولوجيا الوسائط المتعددة في المجال الاعلامي والانترنيت . دمشق: رحمة يرس للنشر .

زينب محمد ونبيل جاد. (2001). نظم تاليف الوسائط المتعددة . . بيروت: دار الهدى للنشر والتوزيع .

سمير اسماعيل السيد. (2003). تطبيقات الانترنيت والوسائط المتعددة . القاهرة: مكتبة عين شمس.

ريم عمر شرتيح.(٢٠١٧). الإعلان الإلكتروني، مفاهيم و استراتيجيات معاصرة.الجزائر :المؤلف نفسه.

شفيق حسنين. (2005). حاسبات الوسائط المتعددة والانترنيت . القاهرة: دار الكتب العلمية.

عبد الحميد بسيوني. (2005). استخدام وتاليف الوسائط المتعددة . . القاهرة: دار الكتب العلمية.

عبد اللطيف بن ديبان. (2012). حملات التوعية الاعلامية . الرياض: جامعة الملك سعود .

مروة شبل عجيزةو خالد بطي الشمري. (٢٠١٢). التسويق الإلكتروني في العالم العربي. القاهرة: دار النشر للجامعات

مصطفى يوسف كافي.(٢٠٠٩). التسويق في ظل المتغيرات التكنولوجية. دمشق :دار ومؤسسة رسلان للطباعة والنشر والتوزيع

محمد عبد الحميد. (2000). البحث العلمي في الدراسات الإعلامية. القاهرة: عالم الكتب للنشر والتوزيع .

محمد عبد الحميد. (2009). تحليل المحتوى في بحوث الأعلام . بيروت : دار ومكتبة الهلال.

نادية حجازي. (1998). الوسائط المتعددة . . القاهرة: دار أخبار اليوم.

وفاء قوزي البواب وآخرون. (2005). التصميم المطبعي الرقمي. عمان: مكتبة المجتمع العربي.

خلف كريم كيوش. (1 10, 2023). رصد سلوكيات ممارسي العلاقات العامة في التأثير بالرأي العام عبر الوسائط المتعددة . مجلة لارك للفلسفة واللسانيات والعلوم الاجتماعية، صفحة 397. https://doi.org/10.31185/lark.Vol3.Iss51.3258

Downloads

Published

2024-03-31

Issue

Section

Conference of the Department of Media at the College of Arts, University of Wasit

How to Cite

khalaf kareem altimimiy, A. P. D. (2024). Integrating women’s topics into multimedia health awareness advertisementsAn analytical study on advertisements of the Iraqi Ministry of Health. Lark, 16(2 pt 2), 17-1. https://doi.org/10.31185/lark.3488