Emotional Inhibition Among Middle School Students
DOI:
https://doi.org/10.31185/lark.3473Keywords:
Emotional inhibition for middle school studentsAbstract
The research for the current selection aims to:-
1_The level of emotional inhibition among university students
2_ The significance of the difference in emotional suppression according to gender (males_females)
3_ Identify the strength and direction of emotional suppression among university students
To achieve the goal of the current research, the descriptive survey research method was used, which is one of the most widespread and approved methods in the educational and psychological literature. The innovation of the current research was chosen in a language-based manner with a sample size of (40) students.
A researcher based on the scale (Taleb, 2013), which consists of (19) items, and after obtaining the psychometric results. The scale, building the scales in its emerging form, consists of (19) items, and after applying it to the research archive, the monthly extension of the university.
In light of this, it was concluded that the emotional level of the university application is represented by (19) items.
References
• لطيف، شيماء محمد, ( 2016 ) الكبح الانفعالي وعلاقته بتنظيم الذات لدى طلبة الجامعة, كلية التربية للبنات, جامعة بغداد ( رسالة ماجستير غير منشورة)
• سلمان, محمد مظلوم, ( 2020 ) الكبح الانفعالي وعلاقته ببعض المتغيرات لدى طلبة المرحلة المتوسطة, كلية التربية , جامعة تكريت, ( رسالة ماجستير غير منشورة)
• عباس, علي عبد الرزاق, ( 2017) الكبح الانفعالي وعلاقته بالضغوط النفسية لدى طلبة الجامعة, كلية التربية للعلوم الصرفة ابن الهيثم, جامعة بغداد, (رسالة ماجستير غير منشورة )
• يونس، محمد محمود بني (2006): سيكولوجية الدافعية والانفعالات، ط1، دار المسيرة للنشر والتوزيع، عمان
• طالب، ريم خميس مهدي (2013): تأثير الكبح الانفعالي لدى نمطي الشخصية "ج" و "د"في الذاكرة المستقبلية، اطروحة دكتوراه ، كلية الآداب، جامعة بغداد.
• قويدر، امينه بن (2014): العلاقة بين الكبح الانفعالي والاسى النفسي، دراسات نفسية وتربوية مختبر تطوير الممارسات النفسية والتربوية، العدد13، جامعة ابن خلدون، الجزائر، الموقع الالكتروني .dspace.univ-ouargla.dz ljpui l…lp1350pd
• طالب، ريم خميس مهدي (2013): تأثير الكبح الانفعالي لدى نمطي الشخصية "ج" و "د"في الذاكرة المستقبلية، اطروحة دكتوراه ، كلية الآداب، جامعة بغداد.
• العيسوي، محمد عبد الرحمن (2002): موسوعة علم النفس الحديث، المجلد الثاني، تصميم البحوث النفسية والاجتماعية والتربوية، دار الراتب .
• راجح، احمد عزت (2009): اصول علم النفس، دار الفكر ناشرون وموزعون، ط1 الجامعية ، ط1 .
• كفافي ،علاء الدين، واخرون (2014 ): الانفعالات ، ط1، دار الفكر ناشرون وموزعون.
• خليفة، صابر(2009): مبادئ علم النفس، دار اسامة للنشر والتوزيع ،عمان،الاردن.
• ملحم، سامي محمد (2009): اساسيات علم النفس، ط1، دار الفكر ناشرون وموزعون، عمان ، الاردن.
• مصلح, تمارا عيسى, 2024: التفكير الايجابي وعلاقته بالحصانة النفسية لدى طلبة الجامعات الفلسطينية, مجلة لارك للفلسفة واللسانيات , المجلد( 1) العدد ( 52 ).
• اسماعيل، بشار خليل (2009): تطور التنظيم الانفعالي لدى الاطفال وعلاقته بنظرية العقل، اطروحة دكتوراه غير منشورة كلية التربية /ابن رشد جامعة بغداد .
• زهران ، حامد عبد السلام (1995 ): علم نفس النمو القاهرة ،عالم الكتب،ط5
• الجسماني عبد علي(1994 ): علم النفس وتطبيقاته الاجتماعية والتربوية، الدار العربية للعلوم بيروت ،لبنان ،ط1 .
• راجح، احمد عزت (2009): اصول علم النفس، دار الفكر ناشرون وموزعون، ط1 الجامعية ، ط1 .
• زهران ، حامد عبد السلام (1995 ): علم نفس النمو القاهرة ،عالم الكتب،ط5
• كفافي، علاء الدين (1990): الصحة النفسية، دار هجر للنشر والطباعة والتوزيع، ط3.
• عدس، عبد الرحمن ومحي الدين توق (2009): المدخل الى علم النفس، دار الفكر ناشرون وموزعون، ط7.
• حمدان ، محمد زياد ، (1989) ، البحث العلمي كنظام ، الطبعة الاولى ، عمان ، دار التربية الحديثة .
• حسين, حذام جليل عباس, 2021, واقع التعلم عن بعد في المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين والمعلمات, مجلة لارك للفلسفة واللسانيات , المجلد( 4) العدد ( 43 ).
• الزوبعي ، عبد الجليل ، الغنام، محمد احمد (1981) ، مناهج البحث في التربية ، الجزء الاول ، مطبعة جامعة بغداد .
• عودة ، احمد سليمان ، واخرون ، 1998 ، القياس والتقويم في العملية التربوية ، عمان ، جامعة اليرموك .
• صلاح ، احمد مراد ، (2002) ، الاختبارات والمقياس في العلوم النفسية والتربوية خطوات إعدادها وخصائصها ، دار الكتاب الحديث ، الكويت .
• البياتي ، عبد الجبار توفيق ، وزكريا زكي اثناثيوس (1977) الإحصاء الوصفي والاستدلالي في التربية وعلم النفس ، الجامعة المستنصرية ، بغداد .
المراجع الاجنبية
• Vohs,Kathleen D.&Schmeichel,Brndom J.(2003): Self-Regulation and the Extende Now:Controlling the Self –Alters the Subjects Experience of Time, Journal of Personality and
• Mc Laren,Karla(2010):The Language of Emotions ,Sounds True,Lnc., Toronto, Canada.
• Bonano,George A.et.al.(2003): The Importanc of Being Flexible: The Ability to Enhance and Suppress Expression Predicts Long-Term Adjustment Clincal Psychology Program,Teachers College, Columbia University, U.S.A.
• Penela,Elizabeth Crmen(2009): Maternal Socilization of Emotion Regulation: Prom Social Engagementamong Inhibited Toddlers,A Thesis in Science, Unversity of Miami,Florida.U.S.A.
• Gross,]. J., & Levenson, R. W. (1997): Hiding feelings: The acute effects of inhibiting positive and negative emotions. Journal ofAbnormal Psychology, 106, 95.
• Viellard, Sandrine, Jonathan Harm and Emmmanuel Bigand (2015): Expressive Suppression and Enhancement During Music-Elicited Emotions in Younger and Older Adults" Fronties in Aging Neuroscience , V.7, Art.11.
• Emily A.Butler,Tiane Lee,and James J.Gross(2007)"Emotion Regulation and Culture:Are the Social Consequences of Emotion Suppression Culture-Specific".
• Bryan, Jennifer (2014): A Self-Determination Theory Perspective Adjustment to College. Unpublished Dissertation Presented to the Faculty of the Department of Psychology University of Houston in Partial Fulfillment of the Requirements of the Degree of Doctor of Philosophy.
• Srivastava,Sanjay, Maya Tamir,Kelly M.McGonigal and Oliver P.John(2009): The Social Costs of Emotional Suppression: AProspective Study of Transition to Collge".Journal of Personality and Psychology,96(4),883-897esearch in Personality, the Elsiver,lnc.,U.S.A.
• Salovey , P . & Mayeres, j ( 2000 ): Emotional Intelligence Imagination , cognition and personality.
• Penela,Elizabeth Crmen(2009): Maternal Socilization of Emotion Regulation: Prom Social Engagementamong Inhibited Toddlers,A Thesis in Science, Unversity of Miami,Florida.U.S.A.
• Yisu, Jenny Chen(2008): The Role of Culture in Link between Emotional Suppression and Well-Being, A Dissertation In Psycholgy, University of Minnesota,U.S.A.
• Richards,Jane M.&Gross,James,(2000): Emotion Regularion and Memory: The Costs of Keeping Ones Cool,Jorunal of personality and Psychology,Th Amercan Psychological Association, U.S.A., Vol. 79,No.3.
• Srivastava,Sanjay, Maya Tamir,Kelly M.McGonigal and Oliver P.John(2009): The Social Costs of Emotional Suppression: AProspective Study of Transition to Collge".Journal of Personality and Psychology,96(4),883-897esearch in Personality, the Elsiver,lnc.,U.S.A.
• Robrt E.Thayer,J.Robert Newman,and Tracey M.McClain (1994): Self-Regulation of Mood:Strategies for Changing aBad Mood Raising Energy ,and Reducing Tension"Journal of Personality and Social Psychology,Vol.5,910-925.
• Compare, Angelo, Cristina Zarbo, Edo Shonin,William Van Gordon, andChiara Marconi (2014): Emotional Regulation and Depression: A Potential Mediator between Heart and Mind” Cardiovascular Psychiatry and Neurology.Volume 2014.
• Kool,Sander L.,Lotte F.van Dillen and Gal Sheppes (2009): The Self-Regulation of Emotion ",in :Vohs ,K.D.,& Baumeister ,R.F.(Eds).Hand book of Self-Regulation. Volume2.NewYork:Guilford Prss.
• Cui J; Olson EA; Weber M; Schwab ZJ; Rosso IM; Rauch SL; Killgore WD(2014): "Trait Emotional Suppression is Associated with Increased Activation of the Rostral Anterior Cingulate Cortex in Response to Masked Angry Faces". Neuroreport. 25(10):771-6.
• Bryan, Jennifer (2014): A Self-Determination Theory Perspective Adjustment to College. Unpublished Dissertation Presented to the Faculty of the Department of Psychology University of Houston in Partial Fulfillment of the Requirements of the Degree of Doctor of Philosophy.
• Langner, Carrie A., Elissa S. Epel, Karen A. Matthews, Judith T. Moskowitz and Nancy E. Adler (2012): Social Hierarchy and Depression: The Role of Emotional Suppression". The Journal of Psychology. 146(4), 417-436.
• Petrie,K.,Both,R.,&Davidson,K.(1995).Repression,disclosure, and immume function: Recent findings and methodological issues .In J. Pennebaker(Eds) Emotion,disclosure ,andhealth (pp.223-37).
• Washington, DC: American Psychological Association. Pintrich ,P.R& DeGroot, E.V (1990) : Motivational and self –Properties of a health related coping measure ,personality regulated learning components of classroom academic regulated learning strategies, American Educational Research Journal,(23), (p:614-628).
• Pennebaker, J.W., Hughes, C.,& OHeeron, R.(1987): The Psychophysiology of confession: Tinking inhibitory and Psychosomatic Processess.Journal of Personality and Social Psychology, The American Psychological,U.S.A.,Vol.52,781-793.
• spokas.megan et,al.(2009):social Anxiety and Emalional.supperssion the Mediating Role of Beliefs journal of Behavior there apyana Elsevier Ltd. U.S.A vol 40
• pennebaker,J,w.&chang .C.K (2007).Experessive.writting .emotional up heavals.and health
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 م.د ضرغام رضا عبد السيد
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.