The Impact of Utilizing Digital Tools (Technology) for Achieving Educational Excellence
DOI:
https://doi.org/10.31185/lark.3337Keywords:
digital tools and educational excellenceAbstract
The educational system is no longer the sole player with a crucial role in the field of education; rather, technology and media have become formidable competitors to schools. Technology goes beyond merely conveying news and events, expanding its activities to offer diverse educational services to meet societal needs. Modern technology provides varied educational lessons and programs, discussing teaching methods, educational practices, and evaluating their performance and quality. The role of educational media is expanding daily, with some media channels specializing entirely in the field of education. Moreover, with technological advancements, media can deliver high-quality and beneficial educational content, posing a serious competition to traditional educational institutions. This evolution reflects significant changes in the realm of education, showcasing the impact of media in shaping the future of education.
References
المصادر والمراجع
- جميل اطميزي، (2016). نظم التعليم الإلكتروني وأدواته، ط1، مكتبة المتنبي/ الدمام، ص78.
- عبد القادر بن يونس قروش، (2020). دور وسائل الإعلام في العملية التعليمية، ط1، مجلة المعلم، ع 21، ص54.
- إحسان محمد الحسن، (2018). علم الاجتماع التربوي، ط1، دار وائل للنشر والتوزيع/ عمان، ص 297.
- سمير محمد حسين، (2021)، الإعلام والاتصال، ط1، عالم الكتب/ القاهرة، ص 226.
- حسينة قيدوم، (2019). الأبعاد النفسية والاجتماعية للعالم الافتراضي، المجلة العربية للعلوم والمعلومات، ط1، ع 7، ص 14.
- جمال الشرهان، (2020). الوسائل التعليمية ومستجدات تكنولوجيا التعليم، ط1، مطابع الحميضي/ الرياض، ص121.
- مالك شعباني، (2015). دور التلفزيون في التنشئة الاجتماعية جامعة، ط1، محمد خيضر- بسكرة/ الجزائر، مجلة العلوم الإنسانية والاجتماعية، ع 7، ص67.
- حسنين شفيق، (2019). الإعلام الجديد، ط1، دار الفكر والفن للطباعة والنشر والتوزيع/ القاهرة، ص56.
- قاسمي صونيا، (2019). مساهمة تكنولوجيا التعليم في تحسين العملية التعليمية، ط1، جامعة عبدالحميد مهري/ الجزائر، مجلة العلوم الانسانية، ص410.
- عامر، عبد العزيز عبدالحميد، (2016). اهمية التكنولوجيا الرقمية في التعليم، ط1، كلية الآداب- جامعة الزاوية/ الجزائر، ص69.
- افنان عبد الحمن، (2020). تكنولوجيا التعليم الأسس والتطبيقات، ط3، مكتبة الرشد/ السعودية، ص95.
- الصادق رابح , وسائل الاعلام والعولمه , مركز دراسات الوحدة العربية ,( 2004) , ص 209 .
- الدهشان جمال ,(2015) , التعليم والتعلم في ظل الأجهزة المحموله , القاهره , دار جوانا للنشر والتوزيع , ص 44 .
- طارق عبد الرؤوف . عامر و إيهاب عيسى المص ( 2016).التفكير البصري ، مفهومه ومهاراته ، استراتيجياته، المجموعة العربية للتدريب و النشر
- مجيد، حميد و عدنان، محمد (2019). مهارات التفكير بين النظرية و التطبيق 1.ط. دار أمجد للنشر و التوزيع.عمان
- مدحت، أبو النصر(2012). التفكير الإبتكاري و الإبداعي طريقك إلى التميز و النجاح . 1ط . المجموعة العربية للتدريب و النشر.القاهرة مصر
-Rad, M.S.; Nilashi, M.; Dahlan, H.M(2018) . Information technology adoption: A review of the literature and classification. Universe. Access Inf. Soc., 17, 361– 390.
-]Ronaghi, Mohammad Hossein, and Amir Forouharfar(2020) . "A contextualized study of the usage of the Internet of things (IoTs) in smart farming in a typical Middle Eastern country within the context of Unified Theory of Acceptance and Use of Technology model (UTAUT)." Technology in Society ,101-415.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 م.م عامر كريم هظل
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.